Roze kettingzagen gestolen

Drie roze kettingzagen van van kunstenares Desiree de Baar in het kunstproject Natuurkunst in de bossen van Sleenerzand (Schoonoord) zijn gestolen. In september vorig jaar heb ik ze nog kunnen bewonderen.

‘In mijn werk zoek ik op een subtiele manier naar een esthetische vervreemding. Wat je ziet is herkenbaar, maar ook niet direct thuis te brengen. Het gaat over goed kijken.

Mijn installaties bestaan vaak uit gebreide architectuur, reconstructies van werkelijk bestaande ruimtes. Met oog voor de poëtische kracht van functionele details reconstrueer ik ruimtes. Dit doe ik vanuit een fascinatie voor architectuur en functionele betekenissen van plekken of ruimtes. In klein werk kopieer ik, metend en breiend, voorwerpen uit de ‘mannenwereld’. Door het gebruik van gebreide wol wordt de gangbare perceptie vaak op zijn kop gezet. Het proces van het maken speelt een belangrijke rol: het observeren, meten, vastleggen en omrekenen naar breipatronen. Het past bij een gedetailleerde waarneming van de omgeving.’

N.B.

Zie ook een eerdere bijdrage over Natuurkunst.

About klaasamulder

kunst & cultuur
This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

3 Responses to Roze kettingzagen gestolen

  1. de stripman says:

    Tsja, dat staat wel leuk boven de bank…

    Het is in zekere zin ook complimenteus als men je kunstwerk mooi genoeg vindt om te stelen…

  2. Dewit OO says:

    zat er koper in verwerkt ofzo> ;-0

Leave a Reply

