Kunsthal KAdE Ametrsfoort gaat toch verhuizen (vervolg)

naar het Eemhuis

Dinsdagavond 13 december heeft de Gemeenteraad van Amersfoort ingestemd met het voorstel van het college om KAdE, ondanks een miljoenenooverschreiding, in te passen in het Eemhuis. Het voorstel werd met een ruime meerderheid, 22 stemmen voor en 13 tegen, aangenomen.

Naast Kunsthal KAdE vestigen ook Scholen in de Kunst, bibliotheek Eemland en Archief Eemland zich in het door Neutelings Riedijk architecten ontworpen Eemhuis. De verhuizing van KAdE vindt, naar verwachtig, medio 2013 plaats.

Regelmatig bezoek ik het Eeemplein in aanbouw. Oudejaarsdag heb ik bijgevoegde foto’s gemaakt.

kunsthal kade eemhuis amersfoort

N.B.

Zie ook de eerdere bijdrage over de verhuizing.

About klaasamulder

kunst & cultuur
This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

3 Responses to Kunsthal KAdE Ametrsfoort gaat toch verhuizen (vervolg)

  1. de stripman says:

    Tsjonge jonge… Ik denk niet dat ik de stad nog terug ken, als ik er ooit weer eens kom…

  2. de stripman says:

    Ik zie nu pas, na een tweede bezoek aan je blog, dat er een typefoutje in de kop staat…

  3. Ik meende dat de verhuizing van de baan was ivm die miljoenen overschrijding.

Leave a Reply

