Vissen

With You

Een van de kunstenaars die ik al heel lang volg is Damien Hirst. Tot mijn grote blijdschap hangt er kunstwerk van Hirst op de tentoonstelling “I promise to love you” met werk uit de Caldic collectie.

With You is een voorbeeld uit het euvre van Damien Hirst waarin verschillende motieven samenkomen: dieren op sterk water, een grote verzameling van min of meer dezelfde voorwerpen, zoals pillen, sigarettenpeuken en in dit geval vissen. 

In dit werk refereert Hirst met de vis, symbool voor Christus, naar het geloof als mogelijke zekerheid in de angst voor de dood.

N.B.

De pillen van Damien Hirst zag ik in op de Biennale van Venetie.

About klaasamulder

kunst & cultuur
This entry was posted in klaasamulderVK-2011-02 and tagged , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Vissen

  1. Peter Mudde says:

    Tja, nou is Damian Hearst een ver het paard getilde nepperd… Er zijn ook echte kunstenaars die dit thema al jaren uitwerken..http://www.tracyhicks.com/
    bijvoorbeeld..
    Maar ja.. geen naam geen faam he?

  2. Blew says:

    Dit werk vind ik mooi. Dingen als die schedel met diamanten vind ik over the top. Waar gaat je blog naartoe?

Leave a Reply

