wasted (the installation)

een kathedraal van de vrouwelijkheid – 12.000 witte zijden jurken


 

De wereldberoemde musicus Tomoko Mukaiyama staat opnieuw op het festival Noorderzon in Groningen, deze keer met een groots internationaal project. wasted is een fascinerende, organische installatie van 12.000 witte zijden jurken in de Stadsschouwburg. Al deze jurken vormen een gangenstelsel met in het hart de ‘Red Room. Mukaiyama heeft ervaren dat vrouwen niet gemakkelijk praten over hun menstruatie. Dat taboe probeert zij met wasted te doorbreken. Het is immers zo oud als de mensheid en je zou kunnen zeggen, je bestaansreden.

N.B.

Zie ook een eerdere bijdrage over Tomoko Mukaiyama met Once Again

About klaasamulder

kunst & cultuur
This entry was posted in klaasamulderVK-2010-08 and tagged , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

4 Responses to wasted (the installation)

  1. Jezzebel says:

    Ja, mooi is zij.
    Ik had over haar gelezen.
    Leuk om haar bij jou weer tegen te komen.
    .

  2. Klaas A. Mulder says:

    @Jezzebel Het is een indrukwekkende installatie. Ik volg haar al jaren en ben heel blij dat ik het gezien heb.
    Kijk svp ook nog even naar een eerdere bijdrage over haar op mijn blog, de link heb ik na jouw reactie toegevoegd.
    Met groet

  3. Ingrid van den Bergh says:

    Los van het onderwerp (ik ben niet zo voor een openlijk emenstruatiebeleving) vind ik dit wondermooi vormgegeven.

  4. plaas says:

    ik heb ook gemerkt klaas dat jij wat moeilijk over menstruatie praat, wat is het probleem?

Leave a Reply

