Industrieel-cultureel Werelderfgoed in het Ruhrgebied

Kokerei Zollverein Essen


 
 
 

Vroeger de grootste, productiefste, modernste en mooiste mijn ter wereld, staat tegenwoordig symbool voor het Ruhrgebied en is het beste voorbeeld van de spectaculaire industriecultuur van de regio.

Dit is de elfde bijdrage over mijn bezoek aan het Ruhrgebied.

N.B.

Zie ook een eerdere bijdrage over Zeche Zollverein Essen

About klaasamulder

kunst & cultuur
This entry was posted in klaasamulderVK-2010-08 and tagged , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

3 Responses to Industrieel-cultureel Werelderfgoed in het Ruhrgebied

  1. jaap says:

    ik was in o.a. in het lekker kneuterige, rheintal ook allemaal wereld erfgoed, is heel duitsland door unesco hier toe verkozen of zo??

  2. landheha says:

    Vroegah…
    Ik wordt ondertussen een beetje schijtziek van dat wereld erfgoed.
    Commissies. procedures, blah blah blah.
    bv. zo’n Zaanse Schans, dat slaat toch helemaal nergens op. Paar huisjes overplaatsen naar het Openlucht museum en klaar is kees. Lekker huizen op zetten of zo. Hier in de buurt is de ruimte beperkt.
    Hetzelfde geldt voor de Ruhr. Kies er eentje uit en sla de wanstaltige rest gewoon plat.
    Zie nu net rechts je fiets staan. Helemaal in een deuk.

  3. Mephisto says:

    Wat ik mij afvraag hè, zouden die industriëlen daar nu ook nog op verdiend hebben?
    Het verkopen van de sites aan de overheid bijvoorbeeld?
    Enne, sorry. Maar ik zou niet willen zwemmen in een bad met allemaal rare, stalen constructies om mij heen. Ik zou mij toch een beetje uitbuiter voelen van die mijnwerkers van vroeger. Los van ‘t feit dat ik staal & beton geen lekkere omgeving kan vinden…

Leave a Reply

