Vergeten joodse begraafplaats

Amersfoort

Links de grote, rechts de vergeten joodse begraafplaats


Naast de grote joodse begraafplaats bij de Bloemendalsebuitenpoort lag daar nog een joodse begraafplaats, kleiner en ouder dan de bestaande aan de west- zijde. Deze vergeten begraafplaats behoort toe aan de allereerste joodse immigranten die in de stad werden toegelaten en is maar kort in gebruik geweest.

Dit is de vierde bijdrage in het kader van “Blogger in residence Amersfoort”

About klaasamulder

kunst & cultuur
This entry was posted in klaasamulderVK-2010-07 and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.

7 Responses to Vergeten joodse begraafplaats

  1. E.T. says:

    Bedankt hier voor.

  2. P.H.M. van de Kletersteeg says:

    komt me bekend voor, maar ik zou het zo een twee drie niet kunnen vinden
    Zulke dingen moeten in ere hersteld worden.

  3. P.H.M. van de Kletersteeg says:

    komt me bekend voor, maar ik zou het zo een twee drie niet kunnen vinden
    Zulke dingen moeten in ere hersteld worden.

  4. De Stripman says:

    Interessant ! Het ziet er al heel ander uit dan toen ik er zelf, jaren gelden, eens rondkeek… Zie: http://www.vkblog.nl/bericht/242456/Amersfoort_10_-_Het_Davidsbolwerk
    Ik ga snel naar je vorige bijdrage kijken…;o)

  5. jaap says:

    misschien beter klaas om hier begin mei aandacht aan te besteden, mensen zijn nu met andere dingen bezig. kunnen jou zwager of schoonzus hun invloed niet aanwenden, die wonen daar toch, zodat er meer aandacht komt voor dit onderwerp om tot herstel van deze begraafplaats te komen?

  6. de_rookvogelwachter says:

    ik kwam er een tijdje terug toevallig langs, het is inderdaad een mooi hoekje van de stad daar

  7. Klaas A. Mulder says:

    Vandaag de sjoel van Amersfoort op dit blog.

Leave a Reply

