Eb & Vloed

Museum Belvédère bestaat vijf jaar

Pieter Moerman- Veldwaarts

 Edgard Tytgat – Vier jonge meisjes op een boot

Theo van Doesburg – Duinen en zee

Emo Verkerk – Opgerold zeil

West-Afrika

Ed Dukkers – Meisje op het starnd

In het kader van zijn vijfjarig bestaan organiseert Museum Belvédère de tentoonstelling Eb en Vloed. De expositie wordt geheel samengesteld door gastcurator Thom Mercuur en vormt tevens zijn afscheid van Museum Belvédère, het museum dat er zonder zijn visie, inzet en collectie nooit was gekomen.

In de tentoonstelling Eb en Vloed worden schilderijen en werken op papier getoond die de zee als onderwerp kennen of in hun sfeer associaties oproepen aan zee en kustgebieden. Alle typeren ze de man die door de jaren heen steeds zuiverder de gevoelswaarden in kunst wist te signaleren: Thom Mercuur.

Bij mijn bezoek aan het museum, vorige week, was het zeer druk. Veel mensen willen op het laatste moment, de tentoonstelling loopt nog t/m komend weekend, de expositie nog zien. Vorige week dinsdag waren er bijvoorbeeld 350 bezoekers.

N.B.

Zie ook een eerder blog over Museum Belvedere.

About klaasamulder

kunst & cultuur
This entry was posted in klaasamulderVK-2010-03 and tagged , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

4 Responses to Eb & Vloed

  1. Jezzebel says:

    De Van Doesburg vind ik erg mooi.
    Lekker met je meegenoten 🙂
    .

  2. R.Kruzdlo says:

    Prachtig. Ik houd van deze blogs.
    Groet aanbevolen
    Robert
    P.s.
    Als kunstenaar heb ik soms veel te verduren. Maar als ik op elke slak zout zou moeten leggen, dan ben ik een paar uur per dag bezig om alle onzin over mij van het internet te laten verwijderen. Ik zeg altijd maar, het geeft niet wat ze van je schrijven, als ze maar over je schrijven.
    Groet Robert

  3. Joostx says:

    Fraai blog

  4. fred van der wal says:

    Het beste bewijs dat moderne kunst geïndoctrineerde rotsooi is

Leave a Reply

