Tegeltableaus

Industrieel erfgoed: bedrijfskunst

Vorige week had ik een blog over prachtig glas in lood op de tentoonstelling “Kunst Werkt” in Amersfoort. De tentoonstelling wilde de aandacht vestigen op het industriële verleden van Amersfoort. In het bijzonder de verworvenheden van de materiële cultuur aan de orde stellen, de voortbrengselen van de industrie die lange tijd een groot stempel op de stad heeft gedrukt.

Naast onder andere glas in lood waren er ook mooie tegeltableaus van historische bedrijven in Amersfoort te zien.

About klaasamulder

kunst & cultuur
This entry was posted in klaasamulderVK-2009-10 and tagged , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

3 Responses to Tegeltableaus

  1. rene louman says:

    Ziet er interessanrt uit. ten noorde n van het station aan de Amsterdamse straat(weg) staa een complex met schoorsteen en Nieuwe Zakelijkheid-achtgeallure uit de jaren 30 schat ik. Dat zou nu nog naadloos op zo’n tegeltableau kunnen. (nou ja, naadloos..)

  2. cor3306 says:

    goed dat je me hier op attendeert; er ontgaat me toch veel, ofschoon ik dicht bij het vuur zit

  3. Klaas A. Mulder (weblog delfzijl e.o.) says:

    @Rene: de schoorsteen wordt nu gerestaureerd, samen met het complex aan de waterkant.
    Misschien plaats ik binnenkort nog foto’s van de restaurtie op dit blog.
    @Cor: ik geniet iedere keer weer als ik in je stad ben.

Leave a Reply

