The World Famous *BOB*

het leven van een ‘burlesque dancer’ in New York


“Amy Touchette documenteerde in The World Famous *BOB* het leven van een ‘burlesque dancer’ in New York. Opgegroeid in Californië, leidde *BOB*’s excentriciteit als adolescente uiteindelijk tot vervreemding van haar omgeving en zelfdestructie. Om te ontwaken uit deze nachtmerrie zag zij New York als enige uitweg en kans om haar fantasie uit te leven: een ster te zijn. Amy Touchette volgde *BOB* vier jaar lang en kreeg een inkijk in haar leven, zonder beperkingen, 24 uur per dag, zeven dagen per week. Amy Touchette (USA, 1970) is freelance fotografe en docent-assistent bij de International Center of Photography in New York.”

Gezien in Fotogalerie Noorderlicht Groningen, tentoonstelling “Summer of Love”.

N.B.

Zie ook de eerdere bijdrage over de tentoonstelling “Summer of Love”.

About klaasamulder

kunst & cultuur
This entry was posted in klaasamulderVK-2009-07 and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

6 Responses to The World Famous *BOB*

  1. Henk says:

    Mooie foto’s
    Groeten,H

  2. Isis Nedloni says:

    Prachtige foto’s!
    Offtopic
    Beste Klaas,
    het spijt me dat ik in de vorige bijdrage wat verontwaardigt reageerde.
    Dat komt omdat ik onder een sanctie sta bij de redactie omdat ik gebruik maakte van NUJIJ account(zie knopjes hierboven)
    Nu las ik in de nieuwe handleiding van het vkblog DAT DE BOVENGENOEMDE KNOPJES GEWOON GEBRUIKT MOGEN WORDEN.(Delen met vrienden/delen met nujij/ delen met ekudos/ delen op de-lici-ous…….(zie rechter knoppen bovenaan……
    Alleen ik niet.
    Aan deze verwarring heb jij geen deel…..okay???
    En wens ik jou en alle andere bloggers veel blog plezier….ook met het gebruik van de nieuwe linken naar het weblog.
    Vriendelijke groeten!!
    Nogmaals mijn excuses voor mijn verwarring…..

  3. R. Kruzdlo says:

    Als Amerikaan wonend in Catalunya, het Nederlands nauwelijks machtig een aanbeveling. Ik houd van verhalende foto’s
    groet

  4. koek says:

    Prachtig werk.
    Hoewel je eervol bent en haar naam noemt
    heb ik er een beetje moeite mee dat je het geprinte werk kopieert
    en op een VK Blog zet
    toegegeven ik pak wel eens een foto van het net
    Is dit anders?
    wat vind jij zelf?

  5. jaap says:

    sinds wanneer hou jij van grote borsten klaas, er waren ook wel andere plaatjes daar?

  6. Anno Zijlstra says:

    jammer dat Groningen 10.000km verder op is

Leave a Reply

