Groeten uit Zierikzee – 14 foto’s

fotofotofotofotofotofotofotofotofotofotofotofotofotofoto in Zierikzee.
Zierikzee is
Monumentenstad

Afgelopen weekend was ik in Zeeland. Mijn verblijf begon in Zierikzee.
Zierikzee is het grootste plaatsje van het eiland Schouwen-Duiveland. Maar liefts 80 procent van de monumenten op Schouwen-Duiveland bevind zich in Zierikzee en daarom mag het zich ook monumentenstad noemen. tZ
Veertien foto’s N.B. Zie ook de vorige bijdrage over Zeeland het grootste plaatsje van het eiland Schouwen-Duiveland. Maar liefts 80 procent van de monumenten op Schouwen-Duiveland bevind zich in Zierikzee en daarom mag het zich ook monumentenstad noemen. tZ
Veertien foto’s N het zich ook monumentenstad noemen. .B. Zie ook de vorige bijdrage over Zeeland. oto’serien  

N.B.hhhhhhhhhhhhhh Monumentenstad

Afgelopen weekend was ik in Zeeland. Mijn verblijf begon in Zierikzee.
Zierikzee is het grootste plaatsje van het eiland Schouwen-Duiveland. Maar liefts 80 procent van de monumenten op Schouwen-Duiveland bevind zich in Zierikzee en daarom mag het zich ook monumentenstad noemen. tZ
Veertien foto’s N.B. Zie ook de vorige bijdrage over Zeeland.
Zzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Zie ook mijn rumplaats van het eiland Schouwen-Duiveland in de provincie Zeeland. De stadswallen, poorten en historische monumenten die grotendeels bewaard zijn gebleven geven Zierikzee zijn eigen vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvkarakter. Wandelend door deze oude stad is het zeer verleidelijk om je, in gedachten,Vvvvv te verplaatsen in vroeger tijden.

About klaasamulder

kunst & cultuur
This entry was posted in klaasamulderVK-2009-02 and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

3 Responses to Groeten uit Zierikzee – 14 foto’s

  1. Guus says:

    In de jaren zeventig kwam ik er een periode wekelijks, door uw foto`s herinner ik me ineens weer dat Zierikzee een alleraardigst plaatsje is. Jammer dat de foto`s wat donker zijn, met een eenvoudig programma`tje hadden ze wat kunnen worden ‘opgelicht’.

  2. klaas@l says:

    @Guus: Misschien had ik de foto’s helderder moeten maken, maar zo is het meer natuurlijk.
    De foto’s zijn op twee dagen gemaakt,het was somber weer en het werd avond.
    (helaas is het in deze bijdrage niet mogelijk een begeleidende tekst te plaatsen)

  3. mark ter telgte says:

    Leuk die foto`s, toen ik in schiedam woonde kwam ik wel eens in Zierikzee.
    Mijn geheugen werd geprikkeld.

Leave a Reply

