Lust voor het oog?

fotofotofotofotofotofotoWout Muller in het Drents Museum

Tot en met 11 januari 2009 is een grote overzichtstentoonstelling over Wout Muller in het Drents Museum.
Wout Muller is een van de belangrijkste Nederlandse figuratieve kunstenaars en van de noordelijke realisten in het bijzonder. Ruim 150 werken, waaronder schilderijen, werken op papier, boekomslagen, driedimensionale objecten en monumentaal werk zijn tentoongesteld.

Toen ik er afgelopen zondagmiddag was kwam ik Geke Hankel tegen.
Het model Geke Hankel was vele decennia de muze en het vaste model van kunstenaar Wout Muller.
Ze heeft ook nog even voor mijn camera geposeerd.

Zes foto’s

N.B.

Zie ook mijn vorige bezoek aan het Drents Museum.

About klaasamulder

kunst & cultuur
This entry was posted in klaasamulderVK-2008-11 and tagged , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

6 Responses to Lust voor het oog?

  1. jacob hesseling says:

    het blijft boeiend op je blog

  2. klaas @ (weblog delfzijl e.o.) says:

    @Jacob: dank!

  3. Aad Verbaast says:

    Ik ga zeker daar naar toe. Mooi museum ook nog. Dank voor dit fraaie voorproefje!

  4. martien says:

    Ja, dat is. Ik heb haar gezien in de Masterclass. Wout Muller met al zijn bloot. Op het laatst geloof je het wel. 🙂
    Het museum zelf is prima! Beter dan in Groningen.

  5. Aad Verbaast says:

    Groningen-Assen: eens.

  6. Coby says:

    Maakt hij alleen dit soort schilderijen of ook nog iets anders?
    Hartelijke groet, Coby

Leave a Reply

