Onderzeeër Foxtrot

fotofotofotoBij mijn bezoek aan de Uitmarkt in Amsterdam raakte ik verdwaald op het IJ.
Plotseling zag ik een onderzeeer liggen.
Op diverse plaatsen nabij de NDSM werf liggen schepen afgemeerd, onder andere de Russische onderzeeër B-80 van de Zulu-klasse uit 1956 (90 x 8 meter). Maakte deel uit van “project 611”. Werd als museumschip/café de “Foxtrot” gedoopt. Gebouwd in Riga. De boot is een van de drie overgebleven exemplaren die in goede staat verkeren.
De Foxtrot is slechts voor zeer exclusieve gelegenheden te huur voor maximaal 50 personen.

Is dit niet de onderzeeër die ook een poosje in Delfzijl heeft gelegen?

Drie foto’s

N.B.

Zie ook de boot die ik daadwerkelijk heb bezocht op de Uitmarkt.

About klaasamulder

kunst & cultuur
This entry was posted in klaasamulderVK-2008-09 and tagged , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

One Response to Onderzeeër Foxtrot

  1. martin says:

    Ook ik heb hem op mijn blogje.

Leave a Reply

