Campener leuchtturm

fotofotofotofotofotoFoto’s van vuurtoren Campen

Afgelopen zaterdag tijdens mijn dagje Duitsland heb ik een bezoek gebracht aan de hoogste vuurtoren van Duitsland, aan de ander kant van de Eems. (5 foto’s)

Betriebszeit 1891-
Feuerhöhe ü. Mittelwasser 62 m
Bauwerkhöhe 65 m Sektoren und Tragweite
Wei� 29 sm
Kennung F W + Fl W 5 sec + Fl W (4) 15 sec

Voor openingstijden en meer interessante informatie, zie de  link en ook deze.

Dit is de vierde bijdrage naar aanleiding van, afgeleopen zaterdag, mijn bezoek aan de andere kant van de Eems. Vanavond zal de afronding plaatsvinden.

N.B.

Delfzijl heeft 2 vuurtorens gehad, helaas bestaan ze niet meer.
Binnenkort zal ik historische foto’s van de vuurtorens op mijn blog plaatsen.

M.d.a. A. Koning

About klaasamulder

kunst & cultuur
This entry was posted in klaasamulderVK-2007-12 and tagged , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Campener leuchtturm

  1. Gelkinghe says:

    Ben je bovenin geweest, of lijkt dat zo? En hoe kom je bovenin, met een lift of alleen via een trap? En hoe hoog is die vuurtoren ongeveer?

  2. Klaas A.(weblog delfzijl e.o.) says:

    @Gelkinghe, helaas was de vuurtoren in de winter gesloten. Je gaat volgens mij met de trap naar boven via een nauwe buis in het midden.

Leave a Reply

