Schloß Wilhelmshöhe in Kassel

fotofotofotofotofotofotoIn Schloß Wilhelmshöhe in Park Wilhelmshöhe was een confrontatie hedendaagse kunst en de bestaande historische kunstcollectie waaronder de befaamde Rembrandtverzameling.

Zes foto’s.

Vijfde foto:

Zofia Kulik’s The Splendor of Myself (II) (1997) (in een zaal met Rembrands)

Zesde foto (Jaap de Wit):

MARTHA ROSLER presenteerde een feministisch werk uit 1972, vlak naast een verzameling iraanse tekeningen uit de 14de en 16de eeuw. ‘Harem’ (Hothouse) van Rosler is een collage van blote vrouwen (1972).

N.B.

Zie ook mijn blog over het Park Wilhelmshohe.

Dit is de vierde bijdrage over Documenta 12 in Kassel.

About klaasamulder

kunst & cultuur
This entry was posted in klaasamulderVK-2007-09 and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.

4 Responses to Schloß Wilhelmshöhe in Kassel

  1. Klaverblad says:

    Vorig jaar het slot bezocht.
    Kassel heeft naar mijn mening een lelijke binnenstad, maar wel een prachtig park.

  2. klaas@l (weblog delfzijl e.o.) says:

    @Klaverblad: ik ben het me je eens.
    N.B.
    Vandaag een vervolg over Documenta 12 op mijn blog.

  3. klaas@ (weblog delfzijl e.o.) says:

    Vandaag weer een bericht uit Kassel op mijn blog.

  4. klaas@ (weblog delfzijl e.o.) says:

    Vandaag staat Wilhelmshohe weer op mijn blog.

Leave a Reply

