Groene Revolutie (1)

fotofotofotofotofotofotofotofotofotoStichting Natuurkunst Drenthe organiseert, na ‘Kunst- en natuurwandeling De Legende’ – 2005 en ‘Kunst- en natuurwandeling Verstild Water’ – 2006, een derde evenement in 2007.

Kunst- en natuurwandeling Groene Revolutie

Verhaal

Kunstenaars laten zich inspireren door de razendsnelle bebossing van het gebied. Heidevelden, zandverstuivingen en ruige gronden werden in enkele decennia beplant met allerlei soorten bomen. De werkers waren veelal gedwongen tewerkgestelde werklozen.

Locatie

De locatie voor de kunstwerken is in het bos en de heidevelden gelegen bij het dorp Schoonoord. Er wordt een nieuwe wandeling uitgezet van ca. 4 kilometer.

Afgelopen zaterdagmiddag heb ik de prachtige route gewandeld met mooie natuur en interessante kunst.

De komende tijd zal ik de 10 kunstwerken op mijn blog publiceren, hierbij de eerste twee kunstwerken middels 9 foto’s.

Marek Ranis USA

Statement

Ik ben geïnteresseerd in hoe wij onze tijd en gebeurtenissen waarnemen, gezien door het prisma van het verleden en de toekomst. I wil dat mijn kunst de veranderingen in onze omgeving vastlegt en de manier waarop wij daarin aanwezig zijn. Door middel van mijn werk kijk ik, vanuit een breed cultureel en historisch perspectief, naar grote sociale en politieke gebeurtenissen, naar ecologie en ook naar geografische en politieke grenzen. Dat ik opgroeide in een Centraal Europees land onder een communistisch regiem en later woonde en werkte in diverse landen is een belangrijke drijfveer.

Ruo Bing Wang China

Statement

Als omgevingskunstenaar is mijn bedoeling niet om een met mijn werk een voorstel te doen om de samenleving te veranderen. Liever onderzoek ik nauwkeurig onze relatie met de Natuur, en pel de lagen ervan af om het inwendige te laten zien. Door de problemen te onthullen hoop ik dat er een schokeffect wordt opgeroepen die een langdurige indruk maken op de toeschouwers.

Deel  twee staat a.s. donderdag op mijn blog.

N.B.

Deze link laat een kunstwerk van vorig jaar zien: “Hangend Water”.

About klaasamulder

kunst & cultuur
This entry was posted in klaasamulderVK-2007-07 and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

4 Responses to Groene Revolutie (1)

  1. maria says:

    Nou dat is een revolutie die me bevalt!!!
    Helass beetje ver weg.
    Ik houd me anders kritisch bezig met de “neoconservatieve revolutie” en de Leidse rechtse Burke-revolutionairen.

  2. klaas @ ( weblog delfzijl e.o.) says:

    Deel twee staat Nu op mijn blog.

  3. Tante Til says:

    Ziet er leuk uit.

  4. klaas @ ( weblog delfzijl e.o.) says:

    Deel 3 van de fotoreportage staat nu op mijn blog

Leave a Reply

