Friese schilder Gerrit Benner

fotofotofotofotofotoGerrit Benner (Leeuwarden,31 juli 1897 – Nijemirdum, 19 november 1981) was een autodidactische kunstschilder. Hij werd vooral bekend door zijn abstracte, veelkleurige landschapschilderingen in neo-expressionistische stijl die hij pas na de Tweede Wereldoorlog maakte.

In de vaste collectie van Museum Belvedere hangen een aantal werken van mijn favoriete Friese schilder.

Hierbij 5 foto’s van werken die ik Paaszondag in Heerenveen heb gemaakt.

Bewerking afbeeldingen: A. Koning

N.B.

Gisteren had ik een bijdrage over landschappen van Dave Meijer in Museum Belvedere.

About klaasamulder

kunst & cultuur
This entry was posted in klaasamulderVK-2007-04 and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.

3 Responses to Friese schilder Gerrit Benner

  1. jacob hesseling says:

    heel in de verte belletje, misschien wel eerder gezien , maar nu in volle presentatie. dank vor de tip . Rustig laten inwerken en zelf ook maar eens kijken gaan lijkt me.

  2. man met sombrero says:

    Werk wat ik van Benner ken lijkt op de tweede afbeelding. Dat weidse, in blauwen, gelen, grijzen, dat staat op mijn netvlies. Prachtig.

  3. Sjoukje says:

    Met recht je favoriete schilder Klaas!
    Als je erbij staat hakt het er helemaal in; het blijft mooi.

Leave a Reply

