Kurt Schwitters en de avant-garde

fotofotofotofotofotofotoVoor het eerst in Nederland is het werk van de Duitse avant-gardist Kurt Schwitters op deze schaal te zien. Behalve schilderijen, collages en assemblages is ook Schwitters totaalkunstwerk, de Merzbau te zien (onderste drie foto’s).

Afgelopen zondag heb ik deze tentoonstelling gezien.
De collages en assemblages van Kurt Switters vind ik prachtig.
Maar deze tentoonstelling vond ik tegenvallen.
Dat kwam onder andere door de manier van presenteren van het tentoongestelde werk.
De Bruine wanden met gedempt licht maakten me niet echt vrolijk.
Maar de Merzbau te kunnen betreden is toch een belevenis.

Tot en met 28-5-2007 in de Boymans van Beuningen Rotterdam.

Zes foto’s.

About klaasamulder

kunst & cultuur
This entry was posted in klaasamulderVK-2007-03 and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Kurt Schwitters en de avant-garde

  1. Rolf van der Marck says:

    In 1994 heb ik in het Centre Georges Pompidou in Parijs de prachtige, ongelofelijk uitgebreide overzichtstentoonstelling van Kurt Schwitters gezien en er de catalogus van mee naar huis genomen: nog steeds bron van urenlang kijk- en leesvermaak!
    Hoe heet het? “Sans rivale”!Reactie is geredigeerd

  2. maria says:

    He wat leuk.
    Ik ga doorbloggen over dit thema. Nu in Leiden een Theo van Doesburg tentoonstelling…
    Groeten

Leave a Reply

