Naakt in Neue Nationalgalerie Berlijn

fotofotofotofotofotofotofotofotoDit moderne gebouw (Potsdamer Straße,Tiergarten, Kulturforum Potsdamer Platz) ontworpen in de jaren 1960 door Mies van de Rohe (ook zijn stoelen), biedt onderdak aan Duitse en internationale schilderijen uit de 20ste eeuw. Het is sterk gericht op Duitse expressionisten en surrealisten zoals Max Beckmann, Otto Mueller, Ernst Ludwig Kirchner, Paul Klee en Max Ernst.

Acht afbeeldingen.

N.B.

Mijn vorige bijdrage uit Berlijn: “Berlinische Galerie

Zie voor meer naakt de eerste 2 foto’s onder de link in “Diep licht“.

About klaasamulder

kunst & cultuur
This entry was posted in klaasamulderVK-2007-03 and tagged , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

7 Responses to Naakt in Neue Nationalgalerie Berlijn

  1. Rene Scheffer says:

    Ik beetje bang. Wel snel gekeken.
    Kunnen ze dat bij de Vk zien? Ik ben bang voor boze mail van man met zonnebril.

  2. Rolf van der Marck says:

    Toch heb ik meer met Mies dan met naakt (althans in dit geval).

  3. jacob hesseling says:

    Interessant blog maar onsympathiek pantynaakt.De stoelen zijn het meest erotisch, aldus mijn aambeien.

  4. klaas @ ( weblog delfzijl e.o.) says:

    @Jacob: de stoelen zijn, ook, van Mies van de Rohe.
    N.B.
    Vandaag alweer een andere tentoonstelling op mijn blog.

  5. christinA IP213.84.211.137 says:

    Draagt naakt een panty?

  6. klaas @ ( weblog delfzijl e.o.) says:

    @ChristinA: je hebt gelijk.

  7. klaas @ ( weblog delfzijl e.o.) says:

    Vandaag weer een museum in Berlijn op mijn blog.

Leave a Reply

