Atelier Herman Brood

fotofotofotofotofotofotofotofotofotoGisteren een bezoek gebracht aan het atelier van Herman Brood in het Groninger Museum.

Negen foto’s.

N.B.

Cha Cha fenomeen Herman Brood.

About klaasamulder

kunst & cultuur
This entry was posted in klaasamulderVK-2007-01 and tagged , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

9 Responses to Atelier Herman Brood

  1. Jaap van Nieveld Goudriaen says:

    Mooi sfeerbeeld Klaas! Thanx man!

  2. Moonfairy says:

    ik was in zijn atelier in amsterdam in dat cafe
    maar dit lijkt me veel meer indruk te maken
    niet zo gladjes
    meer Herman Brood
    liefs Moon

  3. Johanna says:

    Ben er ook geweest en vond o.a. die kindersokjes op de grond een ontroerend gezicht. Verder haast teveel aan foto’s om goed in je op te nemen. Corbijn-foto’s waren een cadeautje wat mij betreft, met dat vlekje verf op Herman’s slangen-leren schoenen in de kist.

  4. Astroloog says:

    Herman Brood, de man die zonder drugs een klein, huilend, aan het leven lijdend jongetje was. Triest dat je een quasi-artistieke schijnwereld op moet bouwen die als enige functie heeft het kleine jongetje in jezelf weg te drukken. Kunst zou die schrijnende waarheid aan moeten klagen…

  5. Jaap van Nieveld Goudriaen says:

    @Astroloog: waar. Zo waar.

  6. petrus says:

    beste Klaas,
    Ik had al een indruk van zijn atelier van zwart wit foto’s. Wat ik bij jou nu zie, klopt wel met wat ik dacht. Ik hoop nog eens tijd te hebben zelf te gaan kijken. Who knows?
    Groet

  7. klaas @ (weblog delfzijl e.o.) says:

    @Petrus:De tentoonstelling was afgelopen zondag voor het laatst.
    @Johanna: de foto van zijn schoenen in de kist heb ik, komt nog op mijn blog.Reactie is geredigeerd

  8. klaas @ (weblog delfzijl e.o.) says:

    Zie voor sonnet over Herman Brood mijn blog van vandaag.

  9. jaap says:

    de brood adepten kunnen blij zijn met zo’n tentoonstelling, als het mijn idool was had ik het opgeslurpt; echt enorm, zoiets organiseer je niet zomaar en wat mij betreft worden de “makers” vaker ingeschakeld, als ze zich los kunnen maken van herman. ik had met brood niet zo veel dus ik “stond erbij en keek er naar”.

Leave a Reply

