Elfstedentocht

fotofotofotofotoIk was vrijdag (ook)  in Friesland

De Elfstedenbrug

Over het riviertje de Murk bij Gytsjerk (Giekerk)

Aan alle helden die deze barre schaatstocht van ruim 200 kilometer hebben volbracht, is een opvallend monument gewijd: De Elfstedenbrug over het riviertje de Murk.

Nabij Gytsjerk is inmiddels een waar bedevaartsoord ontstaan voor schaatsers en liefhebbers van de Elfstedentocht. Op de Canterlandsebrug, tussen Gytsjerk en Lekkum, zijn duizenden portretten van elfstedenschaatsers verwerkt in het ‘It sil heve elfstedenmonument’. Alle tegeltjes tezamen vormen een mozaiek van een groep voorbij snellende schaatsenrijders.

ONTWERP EN REALISATIE : MAREE BLOK / BAS LUGTHART

Afgelopen donderdag was er een reunie, in Hindeloopen, van de Elfstedentocht ter ere van de laatste verreden tocht in 1997.

Vrijdagmiddag heb ik een bezoek gebracht aan de brug.

Foto’s (4): A. Koning

N.B.

Mijn vorige bijdrage over beeldende kunt in Friesland was “Zeemeerminnen in Moddergat”

About klaasamulder

kunst & cultuur
This entry was posted in klaasamulderVK-2007-01 and tagged , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

6 Responses to Elfstedentocht

  1. Klaverblad says:

    Mooie brug. Ik ga er eens kijken.

  2. app says:

    Ik ben er helaas nog nooit geweest. Moet ik toch eens verandering in aanbrengen merk ik.

  3. tempelman(martien) says:

    Ik ken de streek. Nooit de afstand geschaatst. Wel drie gefietst op een (niet steeds mooie tweede) Pinksterdag.

  4. klaas @ (weblog delfzijl e.o.) says:

    Donderdag was ik weer in Friesland, zie:
    http://www.volkskrantblog.nl/bericht/110202

  5. klaasamulder says:

    Jammer………………………..

  6. Pingback: Elfstedentocht afgelast | klaasamulder

Leave a Reply

