Hangend water (4)

fotofotofotofotofotoBij de Kunstroute in Schoonoord is tussen het internationale gezelschap van kunstenaars ook een Groninger te vinden, Merijn Vrij.

Hangend water

Mijn werk ‘Vallend Water’ bestaat uit grote druppels. Het moment van het vallen van water is verstild in allerlei druppelvormen. De beelden zijn gemaakt van jong opschot van Amerikaans eiken en transparant krimpfolie. Hangend in het bos van boswachterij Sleenerzand verwijzen ze naar de geschiedenis van het Oranjekanaal.

Statement

Mijn beelden ontstaan in nadrukkelijke aanwezigheid met de locatie. Met mijn sculpturen voeg ik een extra dementie toe aan de plek. Ik maak gebruik van lokale natuurlijke materialen gecombineerd met culturele materialen zoals plastic. Terugkerende thema’s in mijn werk zijn spanning, beweging en licht.

About klaasamulder

kunst & cultuur
This entry was posted in klaasamulderVK-2006-07 and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

4 Responses to Hangend water (4)

  1. Isis Nedloni says:

    Ja, zeer bijzonder…die druppels in een bos…gevangen door de omgeving!

  2. jacob hesseling says:

    is willem alexander al geweest ?

  3. Niko says:

    Wauw, prachtig. Ik zou wel willen ervaren hoe het is om er tussendoor te lopen.
    Ik heb je website ook bekeken je maakt mooi oerwerk. De spanning tussen verschillende materialen en vormen is zeer krachtig. Complimenten.

  4. klaas @ ( weblog delfzijl e.o.) says:

    Vandaag ben ik begonnen met deel 3 van deze route.

Leave a Reply

